برند چیست؟

اصطلاح برند به مفهوم تجاری و بازاریابی اشاره دارد که به افراد کمک می کند شرکت، محصول یا فرد خاصی را شناسایی کنند. برندها ناملموس هستند، به این معنی که شما نمی توانید آنها را لمس کنید یا ببینید. به این ترتیب، آنها به شکل دادن به برداشت مردم از شرکت ها، محصولات یا افراد کمک می کنند. برندها معمولاً از نشانگرهای شناسایی برای کمک به ایجاد هویت برند در بازار استفاده می کنند. آنها ارزش زیادی برای شرکت یا فرد ایجاد می کنند و به آنها برتری رقابتی نسبت به سایرین در همان صنعت می دهند. به این ترتیب، بسیاری از نهادها با به دست آوردن علائم تجاری به دنبال حمایت قانونی برای برندهای خود هستند.

اقلام کلیدی :

برند یک مفهوم بازاریابی یا تجاری نامشهود است که به افراد کمک می کند تا یک شرکت، محصول یا فرد را شناسایی کنند.مردم اغلب برندها را با چیزهایی مانند لوگوها، شعارها یا سایر علائم قابل تشخیص اشتباه می گیرند که ابزارهای بازاریابی هستند که به تبلیغ کالاها و خدمات کمک می کنند.برندها از مهم ترین و با ارزش ترین دارایی های یک شرکت محسوب می شوند.شرکت ها می توانند با ثبت علائم تجاری از برندهای خود محافظت کنند.انواع برندها شامل برندهای شرکتی، شخصی، محصول و خدمات است.درک برندها :همانطور که در بالا ذکر شد، یک نام تجاری دارایی نامشهودی است که به افراد کمک می کند یک شرکت خاص و محصولات آن را شناسایی کنند. این امر به ویژه زمانی صادق است که شرکت‌ها باید خود را از سایرینی که محصولات مشابه در بازار ارائه می‌کنند، از جمله برندهای عمومی، متمایز کنند. ادویل یک نام تجاری رایج از ایبوپروفن است که این شرکت از آن برای متمایز کردن خود از اشکال ژنریک داروی موجود در داروخانه ها استفاده می کند. این به عنوان ارزش ویژه برند شناخته می شود.مردم اغلب لوگوها، شعارها یا سایر علائم قابل تشخیص متعلق به شرکت ها را با برندهایشان اشتباه می گیرند. در حالی که این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، آنها متمایز هستند. اولی ابزارهای بازاریابی هستند که شرکت ها اغلب برای تبلیغ و بازاریابی محصولات و خدمات خود از آنها استفاده می کنند. هنگامی که این ابزارها با هم استفاده می شوند، یک هویت برند ایجاد می کنند. بازاریابی موفق می تواند به حفظ جلوه و مرکز برند یک شرکت در ذهن مردم کمک کند. این می تواند تفاوت بین فردی را که نام تجاری شما را نسبت به رقیب شما انتخاب می کند، بیان کند.برند یکی از با ارزش ترین و مهم ترین دارایی های یک شرکت محسوب می شود. در واقع، بسیاری از شرکت‌ها اغلب با نام تجاری‌شان مورد اشاره قرار می‌گیرند، به این معنی که آنها اغلب جدایی ناپذیر هستند و یکی می‌شوند. کوکاکولا یک مثال عالی است که در آن نوشابه‌ای محبوب مترادف با خود شرکت شد. این بدان معنی است که ارزش پولی فوق العاده ای دارد که هم بر قیمت نهایی و هم برای شرکت های دولتی بر ارزش سهامداران تأثیر می گذارد.به همین دلیل است که برای شرکت ها مهم است که از برندهای خود از نقطه نظر قانونی محافظت کنند. علائم تجاری، مالکیت انحصاری برند و/یا محصول را به همراه هر ابزار بازاریابی مرتبط مشخص می‌کنند. ثبت علائم تجاری مانع از استفاده دیگران از محصولات یا خدمات شما بدون کسب اجازه می شود.ملاحظات خاص:برندها فقط برای استفاده شرکتی نیستند. در واقع، آنها در حال حاضر معمولاً توسط افراد، به ویژه در عصر تلویزیون واقعیت و رسانه های اجتماعی استفاده می شوند. به عنوان مثال، خانواده کارداشیان پس از به دست آوردن محبوبیت در نمایش واقعیت، ارزش برند خود را توسعه دادند. این خانواده به طور جمعی و فردی از نام خود برای راه اندازی موفقیت آمیز مشاغل رسانه ای و مدلینگ، نمایش های اسپین آف، لوازم آرایشی، عطر و خطوط لباس استفاده کرده اند.

تاریخچه برندها:

در طول تاریخ از برندها برای متمایز کردن محصولات استفاده شده است. ایده برندسازی ممکن است به سال 2000 قبل از میلاد برگردد، جایی که بازرگانان از آن برای فروش کالاهای خود در بازارهای مختلف استفاده می کردند. در آن زمان، معمولاً به عنوان تکنیکی برای نشان دادن مالکیت یک محصول یا یک قطعه از دارایی استفاده می شد.

برندسازی در طول اعصار مورد استفاده قرار گرفته است. در قرن سیزدهم، ایتالیایی ها شروع به گذاشتن واترمارک روی کاغذ خود به عنوان نوعی برند کردند. اصطلاح برند همچنین به علائم منحصر به فردی که در پوست گاو سوزانده می شود اشاره دارد تا حیوانات یک صاحب را از حیوانات دیگر متمایز کند اما یکی از محبوب ترین کاربردها در مناطق روستایی آمریکا بود. احتمالاً واژه برندینگ را شنیده‌اید که توسط دامداران استفاده می‌شد و دام‌های خود را به‌عنوان نوعی شناسایی علامت‌گذاری می‌کردند. بعد از اینکه شرکت‌ها شروع به بسته‌بندی کالاهای خود در قرن نوزدهم کردند تا خودشان را از سایر شرکت‌ها متمایز کنند، برندها شروع به کار کردند.

انواع برندها:

نوع برند مورد استفاده بستگی به نهاد خاصی دارد که از آن استفاده می کند. در زیر برخی از رایج ترین انواع برندها آمده است:برندهای شرکتی: برندسازی شرکتی راهی است برای شرکت‌ها برای بازاریابی خود به منظور برتری در مقابل رقبا. آنها یک سری تصمیمات مهم مانند قیمت گذاری، ماموریت، بازار هدف و ارزش ها را برای انجام این کار می گیرند.برندهای شخصی: همانطور که در بالا ذکر شد، برندسازی دیگر فقط مختص شرکت ها نیست. مردم از ابزارهایی مانند رسانه های اجتماعی برای ساختن شخصیت های خود استفاده می کنند و در نتیجه برند خود را تقویت می کنند. این شامل پست‌های منظم در رسانه‌های اجتماعی، اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوها، و برگزاری ملاقات و احوالپرسی است.برندهای محصول: این نوع برندینگ که به نام تجاری کالا نیز معروف است، شامل بازاریابی یک محصول خاص است. برندسازی یک محصول مستلزم تحقیقات بازار و انتخاب بازار هدف مناسب است.برندهای خدمات: این نوع برندسازی برای خدمات اعمال می‌شود، که اغلب نیاز به خلاقیت دارد، زیرا در واقع نمی‌توانید خدمات را به صورت فیزیکی نشان دهید.

ایجاد یک برند:

هنگامی که یک شرکت تصمیم می گیرد یک نام تجاری به عنوان تصویر عمومی آن باشد، ابتدا باید هویت برند خود را مشخص کند یا اینکه چگونه می خواهد به آن نگاه شود. به عنوان مثال، لوگوی شرکت اغلب حاوی پیام، شعار یا محصول یک شرکت است. هدف این است که برند را برای مصرف کننده به یاد ماندنی و جذاب کند.این شرکت معمولاً با یک شرکت طراحی، تیم یا نرم افزار طراحی لوگو مشورت می کند تا ایده هایی برای جنبه های بصری یک نام تجاری، مانند لوگو یا نماد ارائه دهد. یک برند موفق پیام یا احساسی را که شرکت می‌خواهد به آن منتقل کند را به دقت به تصویر می‌کشد. این منجر به آگاهی از برند یا شناخت وجود برند و آنچه ارائه می دهد می شود. از سوی دیگر، نام تجاری ناکارآمد اغلب ناشی از عدم ارتباط است.

هنگامی که یک برند احساسات مثبتی را در بین مخاطبان هدف خود ایجاد کرد، گفته می شود که شرکت ارزش ویژه برند را ایجاد کرده است. برخی از شرکت‌هایی که دارای ارزش ویژه برند و مارک‌های بسیار شناخته‌شده محصول هستند عبارتند از: مایکروسافت، کوکاکولا، فراری، اپل و متا (فیسبوک سابق).

اگر یک برند به درستی انجام شود، منجر به افزایش فروش نه تنها برای محصول خاص در حال فروش، بلکه برای سایر محصولات فروخته شده توسط همان شرکت می شود. یک نام تجاری خوب باعث ایجاد اعتماد در مصرف کننده می شود و پس از داشتن یک تجربه خوب با یک محصول، مصرف کننده احتمال بیشتری دارد که محصول دیگری مرتبط با همان برند را امتحان کند. همانطور که در بالا ذکر شد، این پدیده اغلب به عنوان وفاداری به برند شناخته می شود.بر اساس گزارش فوربس، اپل، گوگل، مایکروسافت، آمازون و متا با ارزش ترین برندها در سال 2020 بودند.

مزایای برندها:

ایجاد یک نام تجاری مزایای متعددی دارد، چه برای یک شرکت یا یک فرد. برندسازی موفق منجر به برداشت های زیادی می شود. اما به چه معنی است؟ شرکتی که بتواند پیام خود را منتقل کند، می تواند احساسات را در پایگاه مشتریان خود القا کند و برانگیزد. این مشتریان روابط منحصر به فردی با این شرکت ها ایجاد می کنند و به شرکت های دوم اجازه می دهند از وفاداری خود سرمایه گذاری کنند. شرکت‌ها همچنین برای کمک به جذب سایر مشتریان جدید به این مشتریان متکی هستند.این به شرکت ها کمک می کند تا اعتماد و اعتبار ایجاد کنند. به هر حال، مردم تمایل بیشتری به خرید کالاها و خدمات (یا برندها) از شرکت هایی دارند که می شناسند و به آنها اعتماد دارند. این به شرکت ها مزیت رقابتی در برابر رقبایشان می دهد. حفظ برندها در ذهن مصرف کنندگان به معنای نتیجه بزرگتر است.همچنین به شرکت ها کمک می کند تا محصولات و خدمات جدیدتر را معرفی کنند. از آنجایی که مصرف‌کنندگان به برندهایی که می‌شناسند و به آن‌ها اعتماد دارند وفادار می‌مانند – و قبلاً با آن‌ها رابطه دارند – احتمالاً هنگام عرضه محصولات جدید، حتی اگر گران‌تر باشند، خرج کنند.بیایید از اپل به عنوان مثال استفاده کنیم. این شرکت یک پایگاه مشتری بسیار وفادار ایجاد کرده است که مایل است به دلیل وفاداری آنها به برند، برچسب قیمت مربوط به iMac، MacBook، iPad یا iPhone را نادیده بگیرد. بسیاری از مشتریان فعلی کاملاً مایلند که لوازم الکترونیکی موجود خود را هنگامی که شرکت عرضه می کند، جایگزین کنند.سوالات متداول برندبرند در بازاریابی به چه معناست؟برند مفهومی نامشهود است که به افراد (به ویژه مصرف کنندگان) کمک می کند تا یک شرکت، محصول یا فرد خاص را شناسایی و شناسایی کنند.

انواع برند چیست؟

انواع مختلفی از برندها وجود دارد، اما چهار مورد از رایج ترین آنها شامل برندهای شرکتی، برندهای شخصی، برندهای محصول و برندهای خدماتی است.

نمونه های برند چیست؟

اگرچه برندها عموماً نامشهود هستند، ما اغلب چیزهایی مانند محصولات و نام‌ها را با برندها مرتبط می‌کنیم. به عنوان مثال می توان به اپل، نایک، کوکاکولا، ادویل و تیلنول اشاره کرد.

اهمیت یک برند چیست؟

برندها مهم هستند زیرا برای شرکت ها و افراد ارزش ایجاد می کنند. آنها همچنین یک مزیت رقابتی در بازار در برابر رقابت یک واحد تجاری ایجاد می کنند. برندسازی موفق، پایگاه مشتری شرکت را افزایش می‌دهد، که اعتماد و اعتبار ایجاد می‌کند و منجر به وفاداری به برند می‌شود – همه اینها به یک شرکت مزیت رقابتی در بازار و نتیجه بزرگ‌تری می‌دهد.

ارزش ویژه برند به چه معناست؟

ارزش ویژه برند مفهومی است که به ارزش تولید شده از محصول یا خدمات یک شرکت در مقایسه با معادل عمومی که در دسترس مصرف کنندگان در بازار است، اشاره دارد. به Advil در مقایسه با همتایان عمومی ایبوپروفن آن در قفسه های داروخانه فکر کنید.وقتی کلمه “برند” را می شنویم، بیشتر ما به آرم ها، شعارها و سایر علائم قابل شناسایی فکر می کنیم. اما این تنها بخشی از تعریف است. اصطلاح برند در واقع یک مفهوم بازاریابی نامشهود است که به افراد کمک می کند تا یک کسب و کار یا شخص را شناسایی و شناسایی کنند.برندها یکی از مهم ترین و با ارزش ترین دارایی هایی هستند که یک شرکت یا شخص در اختیار دارد. آنها می توانند یک شرکت را ایجاد یا شکست دهند، بنابراین مهم است که شرکت ها قبل از راه اندازی یک محصول یا خدمات، یا قبل از اینکه درهای خود را برای تجارت باز کنند، تحقیقات خود را انجام دهند. برندسازی موفق می تواند به شرکت کمک کند تا پایگاه مشتری را جذب و حفظ کند، که می تواند منجر به وفاداری به برند شود و در عین حال به آن پا در رقابت می دهد.

برند در آدلی استیل :

آدلی استیل با بکار گیری از توان خود در زمینه واردات و تامین تجهیزات استنلس استیل کارخانجات صنایع دارویی در زمان کم توانسته برند های مطرحی همچون گمو آلمان /گ آ /آلفا لاوال / دوک وایلر / وین ایر / اس ای دی /آی تی تی /کین لی/مکث پیور/ دون جوی /فارما اربیت  را دور هم جمع آوری کند و برای مشتری فضایی مملو از برند ایجاد کند تا براساس قیمت و کیفیت مشتری بتواند بهترین انتخاب را داشته باشد. با وجود بحث تحریم های بسیار سنگین پیشنهاد ویژه آدلی استیل استفاده از برند های موجود همانند دون جوی و فارما اربیت است که آدلی استیل تنها عامل فروش این برند در ایران میباشد.ما برای شما خرید استنلس استیل را آسان میکنیم با خرید ازآدلی استیل شما یک خرید امن خواهید داشت به خاطر اینکه ما تمامی اقلام درخواستی شما را قبل از ارسال با آنالیز متریال و چک کردن ظاهری توسط مدیریت آدلی جناب آقای دکتر محمدزاده انجام خواهد شد ایشان دارای مدرک جی ان پی از انستیتو کیو اس سوئیس هستند.البته در آینده نزدیک آدلی استیل قصد دارد برند خودش یعنی آدلی استیل را مطرح نماید و روی تمامی قطعات برند خود آدلی استیل حک خواهد شد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *